ТЕРНОПІЛЬСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від ________________ 20 ___ року м. Тернопіль № _________________
Про затвердження Положення про
департамент капітального будівництва
Тернопільської обласної державної адміністрації
Відповідно до статей 5, 6, пункту 41частини першої статті 39 Закону України ,,Про місцеві державні адміністрації”, Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 887 (зі змінами), розпорядження голови обласної державної адміністрації від 17 січня 2022 року № 25/01.02-01 ,,Про внесення змін до структури обласної державної адміністрації” (зі змінами):
від 18 травня 2015 року № 284-од ,,Про затвердження Положення про управління капітального будівництва обласної державної адміністрації”;
від 23 грудня 2016 року № 761-од ,,Про внесення змін до Положення про управління капітального будівництва обласної державної адміністрації”;
від 22 січня 2018 № 35-од ,,Про внесення змін до Положення про управління капітального будівництва обласної державної адміністрації”;
від 19 лютого 2018 року №96-од „Про внесення змін до Положення про управління капітального будівництва обласної державної адміністрації”;
від 27 березня 2018 року № 216-од ,,Про внесення змін до Положення про управління капітального будівництва обласної державної адміністрації”;
від 29 березня 2019 року № 154-од ,,Про внесення змін до Положення про управління капітального будівництва обласної державної адміністрації”.
Перший заступник
голови адміністрації Ігор ДЕМ’ЯНЧУК
Світлана Беспоповцева
Сергій Рудяк
Ольга Яремко
Тетяна Романська
Сергій Калиняк
Володимир Комінко
Олег Пілярчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної адміністрації
№___________________________
П О Л О Ж Е Н Н Я
ПРО ДЕПАРТАМЕНТ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Департамент утворено у результаті перейменування управління капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28 січня 2022 року № 42/01.02-01 „Про внесення змін до структури обласної державної адміністрації”.
Департамент є правонаступником прав та обов’язків управління капітального будівництва обласної державної адміністрації.
1) забезпечення реалізації державної політики в галузях будівництва та дорожнього господарства;
2) виконання завдань з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального і поточного ремонту об’єктів житлово-комунального, соціально-культурного, спортивного, оздоровчого та іншого призначення в області, забезпечення цільового й ефективного використання бюджетних коштів та коштів інших джерел;
3) забезпечення реалізації державної політики у галузі дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення на території Тернопільської області;
4) сприяння впровадженню у будівництво прогресивних проєктних рішень, нових будівельних матеріалів, конструкцій та виробів;
5) здійснення координації роботи з організації утримання в належному технічному стані мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, мостів та штучних споруд.
1) виконує функції замовника будівництва об’єктів житлово-комунального і соціального призначення та будівництва автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
2) готує пропозиції до програм соціально-економічного розвитку області, обласного бюджету та подає їх на розгляд обласній державній адміністрації;
3) сприяє органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку області;
4) готує пропозиції з питань розвитку будівництва і подає їх на розгляд голові обласної державної адміністрації;
5) забезпечує дотримання законодавства у галузі будівництва;
6) розробляє на основі пропозицій структурних підрозділів обласної державної адміністрації поточні й перспективні програми капітального будівництва, складає переліки проєктів будов, план фінансування будівництва на підставі титулу будови та проєктно-вишукувальних робіт і подає їх на затвердження в установленому порядку обласній державній адміністрації;
7) забезпечує в установленому порядку в повному обсязі своєчасне фінансування проєктно-вишукувальних робіт і будівництва об’єктів відповідно до титульних списків будов та укладених договорів;
8) розміщує замовлення на проєктно-вишукувальні роботи, укладає з проєктно-вишукувальними організаціями договори на розроблення проєктно-кошторисної документації та здійснення ними авторського нагляду за будівництвом;
9) здійснює передачу в установлені терміни проєктно-вишукувальним організаціям завдань на проєктування, вихідних даних та інших документів, необхідних для виконання проєктних та вишукувальних робіт та розроблення проєктно-кошторисної документації;
10) приймає і перевіряє комплектність одержаної від проєктно-вишукувальних організацій проєктно-кошторисної та іншої документації, забезпечує в установленому порядку проведення державної експертизи даної документації, її погодження, затвердження та передачу будівельним організаціям;
11) розміщує замовлення на капітальне будівництво, укладає з будівельними організаціями відповідні договори, разом з підрядними організаціями визначає та погоджує ціни на будівництво об’єктів відповідно до діючих нормативних актів;
12) забезпечує підготовку геодезичної основи для будівництва;
13) забезпечує будівництво технологічним, енергетичним та іншим устаткуванням, апаратурою, матеріалами, меблями та інвентарем, поставку яких, згідно з договором, покладено на замовника;
14) здійснює розрахунки з постачальниками за устаткування і матеріали замовника, проводить передмонтажну ревізію устаткування, що знаходяться на складах понад нормативний термін зберігання;
15) передає підрядній організації устаткування, що підлягає монтажу, апаратуру і матеріали, забезпечення якими покладено на замовника;
16) передає підрядній організації, в погоджені нею терміни, документи про дозвіл відповідних органів на:
виконання будівельно-монтажних робіт;
відведення земельної ділянки під будівництво;
проведення робіт у зоні повітряних ліній електропередачі та зв’язку, ділянок залізниць, що експлуатуються, або в смузі відчуження залізниць, а також на розкриття шляхових покриттів;
проведення робіт у місцях, де проходять підземні комунікації, з передачею будівельній організації схем таких комунікацій: кабельних, газових, водопровідних, каналізаційних тощо, розміщених на території будівельного майданчика;
користування під час проведення будівельних робіт у населених пунктах електроенергією, газом, водою, парою від існуючих джерел, відповідно до проєкту організації робіт;
вирубування лісу і пересадження дерев;
перенесення з будівельного майданчика магістральних ліній електропередач, залізничних колій, мереж водопроводу, каналізації, газопроводів, нафтопроводів, ліній зв’язку та інших споруд, що перешкоджають будівництву на відведеному майданчику, в терміни, передбачені в особливих умовах до договору;
17) здійснює технічний нагляд за будівництвом, контроль за відповідністю обсягів та якості виконаних робіт проєктам, технічним умовам і стандартам;
18) погоджує з відповідними організаціями питання, пов’язані з установкою вантажопідйомних пристроїв, устаткування та апаратів, що працюють під тиском, забезпечує випробування зазначених технічних засобів;
19) забезпечує виконання пусконалагоджувальних робіт і підготовку об’єктів до експлуатації;
20) забезпечує прийняття в експлуатацію завершених будівельних об’єктів;
21) передає, на підставі зареєстрованої декларації про готовність об’єкта до експлуатації або сертифіката, завершені будівництвом та введені в експлуатацію об’єкти капітального будівництва організаціям, які в подальшому будуть здійснювати їх експлуатацію;
22) згідно з укладеними договорами здійснює розрахунки з підрядними та іншими організаціями за виконані роботи та послуги;
23) здійснює делеговані обласною державною адміністрацією функції із забезпечення житлом окремих категорій громадян згідно з чинним законодавством;
24) приймає згідно з актом від підрядних організацій законсервовані або припинені будівництвом об’єкти і вживає заходів для їх збереження, вносить інвесторам пропозиції щодо подальшого використання об’єктів незавершеного будівництва;
25) веде бухгалтерський та статистичний облік, складає та у визначені терміни подає в установленому порядку відповідним органам звітність з усіх видів діяльності за затвердженими формами, несе відповідальність за їх достовірність;
26) перевіряє подані до оплати документи підрядних, постачальних, проєктно-вишукувальних та інших організацій щодо виконання робіт, поставки продукції та надання послуг;
27) вносить обласній державній адміністрації пропозиції щодо створення підприємств для виготовлення обладнання, будівельних матеріалів та виробів, проведення будівельних, монтажних і пусконалагоджувальних робіт;
28) надає на договірних засадах послуги замовника підприємствам і організаціям, незалежно від форм власності та окремим громадянам;
29) забезпечує в межах повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
30) бере участь у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) у відповідності до чинного законодавства;
31) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції;
32) розглядає, в установленому законодавством порядку, звернення громадян, опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
33) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої являється департамент;
34) забезпечує захист персональних даних;
35) у разі визначення департаменту розпорядником коштів, бере участь у реалізації державних і бюджетних програм з питань: будівництва, зокрема розгортання будівництва доступного житла, молодіжного житлового будівництва, іпотечного кредитування громадян, пільгового кредитування індивідуальних сільських забудовників, будівництва житла для окремих категорій громадян, реалізації проєктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, а також будівництва автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
36) здійснює контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт відповідно до частини першої статті 849 Цивільного Кодексу України та у порядку передбаченому договорами підряду;
37) здійснює моніторинг введених в експлуатацію соціально-значущих та незавершених будівництвом об’єктів;
38) бере участь у розгляді питань, пов’язаних з виникненням надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;
39) здійснює моніторинг проєктування та будівництва об’єктів у рамках реалізації проєктів державного значення;
40) бере участь у реалізації заходів щодо енергозбереження та ресурсозбереження;
41) бере участь у розроблені та організації реалізації заходів із забезпечення економії паливно-енергетичних ресурсів при проєктуванні, будівництві та реконструкції будинків та споруд, будівництві автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
42) здійснює моніторинг розвитку індустрії будівельних матеріалів;
43) розробляє пропозиції щодо формування та реалізації державної політики (стратегії) у галузі дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення, програми розвитку дорожнього господарства;
44) здійснює повноваження замовника поточного та капітального ремонту, реконструкції та нового будівництва об’єктів дорожнього господарства комунальної власності;
45) організовує будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення відповідно до державних будівельних норм та стандартів, переліків об’єктів та обсягів бюджетних коштів, передбачених місцевими бюджетами;
46) забезпечує належне маршрутне орієнтування користувачів автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
47) забезпечує стале функціонування автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
48) організовує озеленення смуги відведення автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
49) здійснення ведення статистичного обліку та паспортизації автомобільних доріг загального користування місцевого значення і штучних споруд на них;
50) здійснює контроль за станом автомобільних доріг загального користування місцевого значення, виявлення аварійно-небезпечних місць (ділянок) і місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та вживає заходів щодо їх ліквідації;
51) забезпечує фінансування та розвиток мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення;
52) розробляє на основі пропозицій структурних підрозділів обласної державної адміністрації поточні, перспективні програми капітального будівництва у межах адміністративно-територіальної одиниці;
53) виконує інші функції, пов’язані з реалізацією покладених на обласну державну адміністрацію завдань у сфері будівництва.
1) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням з керівниками відповідних структурних підрозділів установ та організацій) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
2) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій у тому числі від органів державної статистики інформацію, документи, статистичні дані та інші матеріали необхідні для виконання покладених на нього завдань;
3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
4) залучати на договірних засадах кошти юридичних і фізичних осіб для формування програм будівництва і розвитку будівельної індустрії, а також створювати структурні підрозділи та групи технічного нагляду за будівництвом на території області за погодженням з головою обласної державної адміністрації;
5) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
6) одержувати на покриття витрат з утримання служби замовника до 2,5% від суми глав 1-9 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єктів будівництва за ведення технічного нагляду, включаючи закупівлю обладнання та інвентаря, а також до 3% загально складських витрат за поставку матеріалів службою замовника;
7) розпоряджатися коштами, передбаченими вартістю будівництва на виконання завдань та функцій замовника, в межах затвердженого в установленому порядку кошторису;
8) реалізовувати залишки матеріалів та обладнання, що зберігається на складах та придбані в минулі роки, які в даний момент являються як морально, так і фізично застарілими та не підлягають використанню для комплектації об’єктів будівництва у передбаченому чинним законодавством порядку;
Кошти отриманні в результаті реалізації обладнання та матеріалів направляються:
на здійснення видатків, що входять до загальної вартості об’єктів, за якими департамент виконує функції замовника та здійснює технічний нагляд;
до спеціального фонду державного бюджету як надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна, крім нерухомого майна, з напрямами використання відповідно до чинного законодавства у межах затвердженого кошторису;
9) порушувати питання щодо відшкодування збитків, заподіяних протиправними діями (порушення правил експлуатації автомобільних доріг та дорожніх споруд, псування майна дорожнього господарства, створення перешкод, які здійснюють вплив на автомобільну дорогу, як наслідок – безпеку дорожнього руху), та притягати до відповідальності юридичних та фізичних осіб згідно з чинним законодавством;
10) набувати майнових прав у відповідності до законодавства, бути позивачем та відповідачем у судах, укладати мирові угоди;
11) одержувати на покриття витрат з утримання служби замовника до 2,5% від виконаних робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення за ведення технічного нагляду.
Директор департаменту може мати заступників, яких призначає на посаду та звільняє з посади згідно із законодавством про державну службу за погодженням з головою обласної державної адміністрації.
1) здійснює керівництво діяльністю департаменту, несе персональну відповідальність перед головою обласної державної адміністрації за виконання покладених на департамент завдань, сприяє створенню належних умов праці в департаменті;
2) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про департамент;
3) затверджує положення про структурні підрозділи і посадові інструкції працівників департаменту, розподіляє обов’язки між заступниками директора департаменту, керівниками структурних підрозділів та визначає ступінь їх відповідальності;
4) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проєкт кошторису та штатного розпису департаменту в межах граничної чисельності і фонду оплати праці його працівників;
5) видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання.
Накази нормативно-правового характеру, що стосуються прав, свобод та законних інтересів громадян або носять міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації у територіальних органах юстиції;
6) представляє інтереси департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
7) планує роботу департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації;
8) розпоряджається коштами в межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису департаменту, відповідає за їх цільове використання;
9) вживає заходи щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи департаменту;
10) звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на департамент завдань та затверджених планів роботи;
11) може входити до складу колегії обласної державної адміністрації, брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
12) здійснює добір кадрів, організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців департаменту;
13) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень департаменту;
14) забезпечує дотримання працівниками департаменту правил внутрішнього службового розпорядку та виконавської дисципліни;
15) укладає від імені департаменту договори, угоди, мирові угоди, представляє департамент в судах та видає довіреності;
16) несе відповідальність за стан та розвиток мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення в області, мобілізацію коштів та фінансування дорожніх робіт;
17) відповідає за прогнозування та реалізацію державної політики стосовно розвитку та утримання існуючої мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення в області у межах фінансових ресурсів, що направляються на дорожнє господарство згідно із законодавством;
18) відповідає за ефективне та цільове використання коштів, що надходять на фінансування дорожнього господарства згідно із законодавством;
19) здійснює інші повноваження, визначені законодавством.
Склад цих органів та положення про них затверджуються директором департаменту.
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників департаменту та видатки на їх утримання по загальному та спеціальному фонду визначає голова обласної державної адміністрації в межах відповідних бюджетних призначень.
Кошторис доходів і видатків по загальному та спеціальному фонду, штатний розпис департаменту затверджує голова обласної державної адміністрації.
Начальник управління
капітального будівництва Сергій РУДЯК
обласної державної адміністрації